YAPILANDIRMACI YAKLAŞIMIN ORTAÖĞRETİM DÜZEYİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİNDE KULLANIMI
Ülkemize 2005-2006 eğitim öğretim döneminde giren yapılandırmacı yaklaşım ilk ve ortaöğretim düzeyi tüm derslerde uygulanmaya başlandı. Bilişim Teknolojileri dersinin öğretiminde yapılandırmacı yaklaşım esas alındı. Bu yaklaşıma göre artık öğretmenler öğreten değil bilgiyi yapılandırarak öğrenen öğrencinin rehberi oldu. Bilişim Teknolojileri dersi öğretmeni artık tek tek her öğrenciye bilgisayarı ve kullanımını öğretmeyecek.
21. yüzyılda yeni nesiller bilgisayara yabancı değil. Gerek tabletler gerek anne babaya ait bilgisayarlarla günümüz çocuğu mekanik olarak kullanmayı biliyor. Bu bilgiyle okula gelen çocuk bilişim konusunda temeli olan biridir. Burada yapılandırmacı öğretmene düşen görev öğrencinin bilgi düzeyini farketmek eksiklerini görmek ve yeni bilgiler yolunda öğrenciye rehberlik etmektir.
Yorumlar
Yorum Gönder