KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİ
Kavramsal Değişim Metinleri Nedir ?
Kavramlar
bilginin ve anlamlı öğrenmenin yapı taşlarıdır. Kavramlar öğrenci tarafından ne
kadar doğru ve eksiksiz yapılandırılırsa öğrenme o kadar etkili olur ve amacına
ulaşır. Ancak çeşitli nedenlerle kavramlar yanlış ya da eksik öğrenilebilmekte
ve öğrencilerde kavram yanılgıları oluşmaktadır.
Kavram
yanılgıları genel olarak öğrencilerin fikirlerindeki bilimsel olarak doğru
olmayan kendilerine özgü yorumlar ve anlamlar şeklinde tanımlanabilir. Kavram
yanılgısını, bir kişinin bir kavramı anladığı şeklin, ortaklaşa kabul edilen
bilimsel anlamından önemli derecede farklılık göstermesi şeklinde ifade eder.
Bu yanılgıların
değişimi gereklidir ve bu değişim bazen zor da olabilmektedir. Bu yanılgıların
nedenlerini ortaya çıkarmak, çareler bulmak ve gidermek için birçok materyal
geliştirilmiştir (kavram haritaları, kavram ağları, anlam çözümleme tabloları,
kavramsal değişim metinleri, çalışma yaprakları v.b.).
·
Hatalı
öğrenci fikirlerinin değiştirebilmeleri için;
·
Bilgilerinin
yanlışlığı konusunda ikna edilmeleri gerekir.
·
Yeni
verilecek bilgi öğrencinin anlayabileceği nitelikte açık ve net olmalıdır.
·
Yeni
bilgi öğrenci açısından mantıklı olmalıdır.
·
Yeni
bilgi öğrenci açısından kullanışlı olmalıdır.
Kavramsal Değişimi Sağlamak İçin Yapılan
Uygulamaları
• Analojiler ve
açıklayıcı modeller,
• Kavram
değiştirme metinleri ve çürütme metinleri,
• Kavram
haritaları,
• Somut
aktiviteler,
• Bilgi işlem
becerileri,
• Öğrencilerin
yazılı cevapları,
• Bilgisayar
destekli eğitim,
• Grup
çalışmaları
• Gösteri
deneyleri, tartışma gibi uygulamalar kullanılmaktadır.
Keywords: #egitim #education #egitimdeteknoloji #diksiyonegitimi #egt #desing #blog #egitim #teknoloji
Keywords: #egitim #education #egitimdeteknoloji #diksiyonegitimi #egt #desing #blog #egitim #teknoloji
Yorumlar
Yorum Gönder