Ana içeriğe atla

KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİ

KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİ

Kavramsal Değişim Metinleri Nedir ?


Kavramlar bilginin ve anlamlı öğrenmenin yapı taşlarıdır. Kavramlar öğrenci tarafından ne kadar doğru ve eksiksiz yapılandırılırsa öğrenme o kadar etkili olur ve amacına ulaşır. Ancak çeşitli nedenlerle kavramlar yanlış ya da eksik öğrenilebilmekte ve öğrencilerde kavram yanılgıları oluşmaktadır.
Kavram yanılgıları genel olarak öğrencilerin fikirlerindeki bilimsel olarak doğru olmayan kendilerine özgü yorumlar ve anlamlar şeklinde tanımlanabilir. Kavram yanılgısını, bir kişinin bir kavramı anladığı şeklin, ortaklaşa kabul edilen bilimsel anlamından önemli derecede farklılık göstermesi şeklinde ifade eder.
Bu yanılgıların değişimi gereklidir ve bu değişim bazen zor da olabilmektedir. Bu yanılgıların nedenlerini ortaya çıkarmak, çareler bulmak ve gidermek için birçok materyal geliştirilmiştir (kavram haritaları, kavram ağları, anlam çözümleme tabloları, kavramsal değişim metinleri, çalışma yaprakları v.b.).

·       Hatalı öğrenci fikirlerinin değiştirebilmeleri için;
·       Bilgilerinin yanlışlığı konusunda ikna edilmeleri gerekir.
·       Yeni verilecek bilgi öğrencinin anlayabileceği nitelikte açık ve net olmalıdır.
·       Yeni bilgi öğrenci açısından mantıklı olmalıdır.

·       Yeni bilgi öğrenci açısından kullanışlı olmalıdır.

Kavramsal Değişimi Sağlamak İçin Yapılan Uygulamaları


• Analojiler ve açıklayıcı modeller,
• Kavram değiştirme metinleri ve çürütme metinleri,
• Kavram haritaları,
• Somut aktiviteler,
• Bilgi işlem becerileri,
• Öğrencilerin yazılı cevapları,
• Bilgisayar destekli eğitim,
• Grup çalışmaları
• Gösteri deneyleri, tartışma gibi uygulamalar kullanılmaktadır. 


 Keywords: #egitim #education #egitimdeteknoloji #diksiyonegitimi #egt #desing #blog #egitim #teknoloji

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAVRAM KARİKATÜRLERİ

KAVRAM KARİKATÜRLERİ a.       Kavram Karikatürü nedir? “Kavram karikatürü” terimi, spesifik bir bilimsel kavramla ilgili görüşlerin karikatür biçiminde sunulması anlamına gelir. Kavram karikatürleri, her bir karikatür karakterinin günlük yaşamdaki bir olaya ilişkin farklı bakış açılarını savunduğu ilgi çekici ve şaşırtıcı karikatür biçimindeki çizimlerdir (Keogh & Naylor, 1999a; Martinez, 2004). b.      Kavram Karikatürü ile Normal Karikatür Arasındaki Farklar Kavram karikatürleri yapısal açıdan bilinen karikatürlerden farklı bir formatta olup içerisinde mizahi ve abartılı unsurları barındırmamasına karşın olay ve karakterlerin çizgiler ile anlatılıyor olması onlara karikatür özelliği yüklemektedir. Genellikle üç ya da daha fazla karakterin günlük bir olay hakkında karşılıklı soruları ya da fikirleri konuşma balonları biçiminde sunulmaktadır. Karikatürlere konu olan günlük olaylar fizik konularının uyarlamaları biçimindedir. Karakterlerin fikirleri eşit statüde ortaya konm

PSİKOMOTOR ALAN BASAMAKLARI

PSİKOMOTOR ALAN BASAMAKLARI PREZİ SUNUM PROGRAMI Algılama: Hedef: Prezi sunum programını tanıyabilme, diğer haritalardan ayırt edebilme. Davranış : Prezi sunum programını tanır, diğer sunum programlarından ayırt eder. Kurulma Hedef : Prezi sunum programını kullanmaya hazır halde olabilme Davranış : Prezi sunum programını kullanmaya hazır halde olur. Kılavuzlama Hedef: Prezi sunum programını eğitim eşliğinde kullanabilme Davranış: Prezi sunum programını eğitim eşliğinde kullanır. Beceriye Dönüştürme Hedef: Prezi sunum programını tek başına uygun nitelikte kullanabilme Davranış: Prezi sunum programını tek başına uygun nitelikte kullanır. Duruma Uydurma Hedef: Prezi sunum programını Powerpoint programı eşliğinde kullanabilme Davranış: Prezi sunum programını Powerpoint programı eşliğinde kullanır. Yaratma Hedef :  Yeni bir sunum program geliştirme Davranış: Yeni bir sunum programı geliştirir.  Keywords: #egitim #education #egitimdeteknolo

NOMİNAL GRUP TEKNİĞİ NEDİR?

NOMİNAL GRUP TEKNİĞİ NEDİR? Nominal grup tekniği; problem çözme tekniklerinden birisidir. İnsan görüşlerine ve yargıya dayalı  olarak problemin çözümü elde edilmektedir. Subjektif yaklaşımdır, kalitatif bir metottur. Üretim planlamada taleplerin tahminlerinin yapılmasında kullanılan sübjektif yöntemlerden biridir. Beyin fırtınası yada bir başka şekilde üretilen çok sayıda görüşü eşit katılımı sağlayarak önem sırasına göre sıralamaya nominal grup tekniği denir. Bu teknikte grup üyeleri arasında etkileşim oranı oldukça düşüktür. Bir grubun hızlı olarak karar birliğine varması için kullanılan hem düşünce oluşturma, hem de konsensus geliştirme yöntemidir. Düşünce oluşturma aşaması sessiz beyin fırtınası biçiminde gerçekleşir. Bu tekniğe nominal denmesinin nedeni, grup üyeleri arasında etkileşimin çok az olmasıdır. Bir  takım, herhangi bir konu hakkında karar vermediğinde bu teknik kullanılır. “Nominal Grup Tekniği”nin en önemli özelliği, katılanlar arasında tartışmalara ve ger