BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ(BÖTE) ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEKLERİNE İLİŞKİN ZİHİN HARİTALARININ ANALİZİ
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ(BÖTE) ÖĞRETMEN
ADAYLARININ MESLEKLERİNE İLİŞKİN ZİHİN HARİTALARININ ANALİZİ
Araştırmanın
veri toplama aracı, araştırmaya katılan öğretmen adaylarının “Bilgisayar ve
Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği(BÖTE)” ifadesini ana düşünce olarak
kullandıkları ve 20 dakika içinde
gerçekleştirdikleri zihin haritalarıdır. Zihin haritaları, bireylerin
düşüncelerinin ortaya konulmasında
kullanılan tekniklerden birisidir.
Bu
haritalar, bilgiyi resimlerle ve simgelerle şemalaştırdığı için anlamayı
kolaylaştırmaya, düşünceleri netleştirmeye, yeni bilgilerle ilişkiler kurmaya,
yanlış öğrenilen kavramları düzeltmeye ve hatırlamayı hızlandırmaya yardımcı
olur (Balım, Aydın ve Evrekli, 2006).
Zihin haritalarında,
merkezdeki ana düşünce, bir imge ile belirginleştirilir. Merkezdeki ana
düşünceden, dallarla, alt konular yayılır. Bu, güneş ışığının saçılmasına
benzer. Bu nedenle zihin haritası, ışıyan düşüncenin ifadesi olarak tanımlanmaktadır
(Learning Technologies, 2008). Zihin haritalarının kullanım alanları ve
özellikleri göz önünde bulundurularak, bu teknik, öğretmen adaylarının
düşüncelerini yansıtabilecekleri bir araç olarak düşünülmüştür. Buradan yola
çıkarak, bu çalışmada araştırmanın problemini oluşturan “Bilgisayar ve Öğretim
Teknolojileri (BÖTE) öğretmen adaylarının mesleklerine ilişkin düşünceleri
nedir?” sorusuna cevap aranmaya çalışılmış ve BÖTE öğretmen adaylarının
mesleklerine ilişkin zihin haritalarının içerik analizi yapılmıştır.
Keywords: #egitim #education #egitimdeteknoloji #diksiyonegitimi #egt #desing #blog #egitim #teknoloji
Yorumlar
Yorum Gönder