Ana içeriğe atla

ÖĞRETMEN 2.0


      Kitap 6 bölümden oluşmaktadır. Yazar gün geçtikçe gelişen teknoloji ve teknolojiyle doğan (dijital yerli) bir nesle eğitim verecek olan öğretmenlerin teknolojiyi sınıflarında nasıl kullanmaları gerektiğinden bahsetmiştir. Yazarın öğretmenleri dijital göçmen olarak adlandırmasının nedeni teknolojiyi sonradan öğrenmeleridir.
        Öğrenci sadece dinleyen, ödevlerini tamamlayan rolünden, öğretmense düz bir anlatımla eğitim veren konumundan çıkıp işbirlikçi bir şekilde eğitime öğrenciyi de dahil ederek birlikte öğrenmenin teknoloji ile daha ulaşılabilir ve kullanışlı olduğuna değinmektedir.
        Yazar ODTÜ-Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde lisans ve yüksek lisans yapması, eğitimci olması kitabın içeriğinin neden bu kadar zengin ve güncel olduğunu ortaya koymaktadır.
         Kitapta da bahsedildiği gibi hedef kitleyi tanımak çok önemlidir. Öğrenciler aynı anda birçok işi bir arada yapabiliyorlar, yemek yerken film izleyebilir, ders çalışırken müzik dinleyebilirler. Birden fazla duyuyu kullanarak birçok görevini yerine getirebilir.
      Onlar bir App (Uygulama) Kuşağı! Telefon, tablet ve laptoplarının ellerinden düşmemesinin nedeni de bu. Onlara teknolojiden bağımsız ders anlatmak yerine yazarında kitapta belirttiği gibi öğrencilerinizde birlikte sınıf ortamından çıkıp sanal ortamda ders yapabileceğiniz birden fazla uygulama oyun mağazalarında yer almaktadır.

      Yazar, öğretmenlerin klasik anlatımdan uzaklaşıp öğrenciye hitap eden dikkatini çekebilecek materyallere yönelmek gerektiğini savunurken bunu tek başına yapmak yerine zümre ile işbirliği içerisinde olmamız gerektiğini vurguluyor.


 Keywords: #egitim #education #egitimdeteknoloji #diksiyonegitimi #egt #desing #blog #egitim #teknoloji

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAVRAM KARİKATÜRLERİ

KAVRAM KARİKATÜRLERİ a.       Kavram Karikatürü nedir? “Kavram karikatürü” terimi, spesifik bir bilimsel kavramla ilgili görüşlerin karikatür biçiminde sunulması anlamına gelir. Kavram karikatürleri, her bir karikatür karakterinin günlük yaşamdaki bir olaya ilişkin farklı bakış açılarını savunduğu ilgi çekici ve şaşırtıcı karikatür biçimindeki çizimlerdir (Keogh & Naylor, 1999a; Martinez, 2004). b.      Kavram Karikatürü ile Normal Karikatür Arasındaki Farklar Kavram karikatürleri yapısal açıdan bilinen karikatürlerden farklı bir formatta olup içerisinde mizahi ve abartılı unsurları barındırmamasına karşın olay ve karakterlerin çizgiler ile anlatılıyor olması onlara karikatür özelliği yüklemektedir. Genellikle üç ya da daha fazla karakterin günlük bir olay hakkında karşılıklı soruları ya da fikirleri konuşma balonları biçiminde sunulmaktadır. Karikatürlere konu olan günlük olaylar fizik konularının uyarlamaları biçimindedir. Karakterlerin fikirleri eşit statüde ortaya konm

PSİKOMOTOR ALAN BASAMAKLARI

PSİKOMOTOR ALAN BASAMAKLARI PREZİ SUNUM PROGRAMI Algılama: Hedef: Prezi sunum programını tanıyabilme, diğer haritalardan ayırt edebilme. Davranış : Prezi sunum programını tanır, diğer sunum programlarından ayırt eder. Kurulma Hedef : Prezi sunum programını kullanmaya hazır halde olabilme Davranış : Prezi sunum programını kullanmaya hazır halde olur. Kılavuzlama Hedef: Prezi sunum programını eğitim eşliğinde kullanabilme Davranış: Prezi sunum programını eğitim eşliğinde kullanır. Beceriye Dönüştürme Hedef: Prezi sunum programını tek başına uygun nitelikte kullanabilme Davranış: Prezi sunum programını tek başına uygun nitelikte kullanır. Duruma Uydurma Hedef: Prezi sunum programını Powerpoint programı eşliğinde kullanabilme Davranış: Prezi sunum programını Powerpoint programı eşliğinde kullanır. Yaratma Hedef :  Yeni bir sunum program geliştirme Davranış: Yeni bir sunum programı geliştirir.  Keywords: #egitim #education #egitimdeteknolo

NOMİNAL GRUP TEKNİĞİ NEDİR?

NOMİNAL GRUP TEKNİĞİ NEDİR? Nominal grup tekniği; problem çözme tekniklerinden birisidir. İnsan görüşlerine ve yargıya dayalı  olarak problemin çözümü elde edilmektedir. Subjektif yaklaşımdır, kalitatif bir metottur. Üretim planlamada taleplerin tahminlerinin yapılmasında kullanılan sübjektif yöntemlerden biridir. Beyin fırtınası yada bir başka şekilde üretilen çok sayıda görüşü eşit katılımı sağlayarak önem sırasına göre sıralamaya nominal grup tekniği denir. Bu teknikte grup üyeleri arasında etkileşim oranı oldukça düşüktür. Bir grubun hızlı olarak karar birliğine varması için kullanılan hem düşünce oluşturma, hem de konsensus geliştirme yöntemidir. Düşünce oluşturma aşaması sessiz beyin fırtınası biçiminde gerçekleşir. Bu tekniğe nominal denmesinin nedeni, grup üyeleri arasında etkileşimin çok az olmasıdır. Bir  takım, herhangi bir konu hakkında karar vermediğinde bu teknik kullanılır. “Nominal Grup Tekniği”nin en önemli özelliği, katılanlar arasında tartışmalara ve ger